keskiviikko 5. joulukuuta 2012

Syömistä, leikiä ja työtä.


Tiistaina 4/12. lumettaa ja pakkasta -11c.
Tänään olisi Martti täyttänyt 98v. 
(Isäpuoleni.) Hän kuoli nuorena, 42vuotiaana.
Lunta on tullut lisää ja nyt linnut jo aamusta aikaisin tarvitsevat  syömistä.

Tässä aterioi useampi lintu yhtäaikaa.

Kahdessa lintulaudassa syövät  punatulkkut, pähkinänekkelit ja viherpeippokin kävi.
En kuvaa  ottanut lintulaudasta, kun oli vähän hämärää.

Niin kaunis on maa.

Hei mummi, luen täällä kirjaa.

Kiva kun tulit leikkimään mun kanssa,
 sillä mamma ei kerkiä kun hällä on  

remonttihommat yläkerrassa vaarin kanssa.

Onpas kiva olla ulkonakin, mutta kerroppas mummi, mitä tämä valkonen oikein on.
Se on ihan uutta mulle.
Ja miksi mulla pitää olla näin paljon päällä.
Taisin nukkua vaunuissa, kun työnsit niitä ympäri kylää.

Mennään välillä sisälle.

Lauletaan, ja leikitään.
Lillenkin haluaa leikkiä.

Lillen tuli oman lelun kanssa leikkimään.
Et saa syödä minun leluja.

Miltäs se Lillenin lelu oikein maistuu kun niin kovasti pureskelee?

Minäkin haluaisin maistaa.

Antaisikohan se sen minulle?
Yritänpä.

Antoihan Lillen sen, vaikka kovasti vahtii.

Malta nyt odottaa, tunnustelen vain miltä se tuntuu.

Lillen kielipitkällä, mutta antaa kuitenkin mun kokeilla sitä.
En ota suuhun, sillä mummi ottaisi sen heti pois.
Ei Lillenkään saa ottaa minun leluja suuhun.

Sinne heitin ja Lillen nappasisen.

Jospa ajettais vähän autolla.

Nyt olen laskenut helmitaululla. Mitäs vielä?
Kunhan tuo vaari ja mamma saisivat tehtyä valmiikksi hallin lattian ja tapetit seinään niin pääsisin nukkumaan, sillä nyt on mummi jo mulle syöttänyt iltavellin ja vaihtanut pyjamaksen päälle.
Tulihan se yläkerran halli valmiiksi.
Ei tyttö jaksanut odottaa vaan nukahti mummin syliin.
Minä olin onnellinen kun sain leikkiä lapsenlapsenlapsen kanssa koko päivän.
Tällaista  kertoili tyttö ja mummi!


Mukavia lumisia päiviä kaikille täällä kävijöille!

Tällaista oli 5/12 2010
ja 
Tällaista 5/12 2011.

9 kommenttia:

A kirjoitti...

Veikeä ja ihana tarina pikkuprinsessasta, perhoskoirasta ja mummosta!:))

Hyvä että remontti edistyy ja tulee toivottavbasti jouluksi valmiiksi.

Oikein ihanaa itsenäisyyspäivää teille kaikille!<3333

Between kirjoitti...

Kerrassaan upea maisemakuva sinulla tuolla yläbannerissa.

Susanne kirjoitti...

Kauniita talvikuvia ja ihana kuvasarja kertomuksineen lapsenlapsenlapsesta!:)

Minttuli kirjoitti...

Todella hurmaava kuva bannerissa ja ihana kuvakertomus pienestä prinsessasta.
Mukavia talvipäiviä!

Sarppu kirjoitti...

Voi mitä lumikuvia :) täälläkin on paljon lunta ja pakkasta myös, onneksi hiukan lauhtui. Tänään juhlitaan itsenäisyyspäivää ja on vapaapäivä. Teillä onkin siellä ollut ihania pieniä ihmisiä, suloista ja takuulla touhua riittää. Oikein mukavaa joulun odotusta ja talven riemua.

Tuula kirjoitti...

Ihana, Tytön ja Mummin päivä ♥ Taisi Lillenilläkin olla mukavaa :)
Kauniissa lumipuvussa on teidänkin piha :)
Hyvää Itsenäisyyspäivää !

Tarina kirjoitti...

Onhan tytöillä ollut mukava touhupäivä.
Jänskää adventinaikaa ja hyvää Itsenäisyyspäivää!

Sussi kirjoitti...

Ihana kuvasarja!

sylvi kirjoitti...

KIITOS PALJON KAIKILLE TEILLE KOMMENTEISTANNE.
IHANAA KUN OLETTE OLEMASSA. ♥ ♥